Круглий стіл з питань організації інклюзивного навчання
Згідно плану роботи комунальної установи "Центр професійного розвитку педагогічних працівників" нещодавно відбувся круглий стіл «Інклюзивне навчання: від теорії до практики». Організатори заходу: педагогічний колектив Гімназії №3 міста Рубіжного Луганської області. Захід мав на меті розвиток професійних компетентностей педагогів та підвищення рівня обізнаності щодо особливостей організації освітнього процесу, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами.
Директор КУ ЦПРПП РМР Наталія Погрибатько привітала присутніх та націлила педагогів закладів освіти Рубіжанської міської територіальної громади на активну участь у роботі круглого столу, зазначивши, що важливим чинником успішності інклюзивного навчання є розуміння глибинних потреб дітей з особливими освітніми потребами. Завдяки чому педагоги зможуть забезпечити дитині такі умови навчання, за яких вона почуватиметься комфортно, а її навчання буде більш ефективним.
Михайло Катралєєв, в.о. директора Гімназії №3 міста Рубіжного, ознайомив з організацією освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами в своєму закладі.
Учасники круглого столу, під час роботи у групах, мали можливість висловити свої думки щодо ефективності технології спільного викладання, значення адаптації та модифікації навчальних програм у підвищенні якості освітнього процесу, ролі асистента вчителя у забезпеченні психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами та можливості надання якісних освітніх послуг у дистанційному форматі.
Після презентації напрацювань кожної групи, члени колективу Гімназії №3 поділились власним досвідом в організації інклюзивного навчання:
Михайло Катралєєв розповів про адаптацію та модифікацію навчальних програм та матеріалів в освітньому процесі дітей з ООП, а вчителі різних предметів запропонували приклади завдань з модифікованим та адаптованим змістом для різних класів.
Олена Ковтун, заступник директора з навчально-виховної роботи, ознайомила з лайфхаками спільного викладання педагогів гімназії та запропонувала до перегляду відеофрагменти взаємодії вчителя, асистента вчителя та фахівців між собою під час проведення уроку.
Анастасія Зєніна, асистент вчителя, презентувала діяльність колег, акцентувавши на ролі асистента вчителя у забезпеченні психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
Вікторія Задорожня, заступник директора з навчально-виховної роботи, розповіла про організацію дистанційного навчання у закладі та його виклики. Зазначила платформи, які активно використовують педагоги Гімназії №3 під час дистанційного навчання.
Учасники заходу ознайомились із досвідом колег та отримали практичну допомогу щодо організації ефективної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.