Як встановити інвалідність у 2025 році
З 1 січня 2025 року починає діяти нова система оцінювання повсякденного функціонування експертними командами (ЕК). Розповідаємо, як пройти оцінювання в новій системі.
Ключові етапи шляху пацієнта:
➤ Звернення до лікуючого лікаря. Лікар оцінює стан вашого здоров'я, проводить необхідні обстеження та, за потреби, формує направлення на оцінювання (https://bit.ly/40h7GDe).
➤ Підготовка документів. Вам знадобляться:
🔹 паспорт, РНОКПП (за наявності), військово-обліковий документ (за наявності);
🔹 медичні документи, що підтверджують діагноз та в яких відображено актуальний стан здоров'я, зокрема документи про раніше встановлену інвалідність;
🔹 документи, що засвідчують причини інвалідності (за наявності);
🔹 інші документи за потреби.
➤ Обрання форми проведення оцінювання. Форма обирається залежно від ваших потреб та стану з урахуванням низки критеріїв: очно, заочно, дистанційно (з використанням засобів телемедицини) або виїзною командою.
➤ Направлення. Лікар вносить ваші дані до електронної системи та допомагає обрати заклад для оцінювання експертною командою, формує електронне направлення.
➤ Модерація справи. Документи на якісне оформлення перевіряє адміністратор закладу, після чого система автоматично визначає дату і час оцінювання.
➤ Оцінювання експертною командою. Члени експертної команди розглядають вашу справу. У разі встановлення або підтвердження інвалідності ви отримуєте рішення та рекомендації, які є частиною індивідуальної програми реабілітації. У разі потреби експертна команда може направити вас на додаткове медичне обстеження. Така можливість дозволяється лише один раз, щоб не затягувати прийняття рішення.
➤ Розгляд справи експертною командою повинен тривати не більше 30 днів.
➤ Оскарження рішення. Якщо ви не погоджуєтесь із висновками, рішення можна оскаржити через лікуючого лікаря або подати скаргу безпосередньо до Центру оцінювання функціонального стану особи.
Детальніше: https://bit.ly/40dVh2V
❗ Важливо: Усі документи (довідки, акти, висновки, індивідуальні програми реабілітації), які були видані МСЕК до 31 грудня 2024 року, залишаються чинними та є підставами для отримання визначених законодавством гарантій, пільг, виплат, допомоги, відстрочок тощо.