Обласний форум «Медіа PROсвіт: виклики та можливості»
27 березня 2025 року за ініціативи Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації, Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти було проведено обласний форум «Медіа PROсвіт: виклики та можливості». Попри те, що весняні канікули саме в розпалі, активну участь в роботі форму взяли педагоги Гімназії №3.
Робота Форуму розпочалась з вітального слова модератора заходу Ірини Цимбал, директора Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. З вітальним словом до присутніх звернулись заступниця голови Луганської ОДА Катерина Безгинська та в.о. директора Департаменту освіти і науки Луганської ОДА Тетяна Поскрякова, які побажали учасникам активної та плідної роботи.
Про проблеми медіатравми за результатами психологічних досліджень доповіла заступник директора з наукової роботи інституту соціальної та політичної психології НАПН України Любов Найдьонова. Менеджер медіаосвітніх програм Академії української преси, завідувач центру цифрової освіти та медіакультури Миколаївського ОІППО Максим Запороженко познайомив присутніх з можливостями та ресурсами Академії української преси для освітян. Актуальне питання захисту дітей від цифрових загроз у сучасних реаліях підняла у своїй доповіді керівниця освітнього відділу ГО «STOP SEXТИНГ», асистентка кафедри педагогіки та інноваційної освіти Національного університету «Львівська політехніка» Анастасія Шуплат.
Подальша робота форуму проходила у вигляді панельних засідань, тож кожен учасник міг обрати собі секцію, тематика, якої відповідала зацікавленням або потребі слухачів. Не заборонено було й «мандрувати» секціями.
Активну участь у роботі секції «Формування національної свідомості дітей та молоді в безпечному медіапросторі», взяли вчителі історії та громадянської освіти Гімназії №3. Під час роботи секції обговорили важливі питання, серед яких:
● військово-патріотичне виховання молоді: від формування цінностей до інформаційної стійкості;
● формування національної гідності, ідентичності та стійкості на заняттях гуртка медіаграмотності;
● роль медіаосвіти у формуванні й зміцненні національної ідентичності, свідомої громадянської позиції та патріотизму;
● медіаосвітній кластер. Медіаграмотність в умовах війни.
Особливо цінним було те, що кожен учасник панельного засідання, від доповідачів до слухачів ділилися власними практичними напрацюваннями та досвідом, дискутували щодо можливих шляхів покрашення та удосконалення роботи з формування та виховання інфомедійної грамотної особистості.
Форум – гарна можливість самовдосконалення та релаксації і перезавантаження. Все це стало можливим завдяки дружній та невимушеній атмосфері, яка була створена організаторами.