Заклади дошкільної освіти формують основу суспільства без упереджень
У рамках Національного тижня безбар’єрності, заклади дошкільної освіти Рубіжанської громади долучилися до важливої ініціативи, спрямованої на формування у дітей перших уявлень про рівність, повагу та доброзичливе ставлення до оточуючих.
У комунальному закладі дошкільної освіти № 1 «Берізка» для вихованців старшого дошкільного віку вихователь Наталія Олєйник разом з музичним керівником Наталією Артюх провели інклюзивне заняття «Різні разом. Тут і зараз», яке спрямоване на виховання у дітей толерантності, емпатії та поваги до різноманіття. Через знайомство з мультяшним героєм — котиком Паскалем — діти не просто засвоїли поняття дружби й підтримки, а вчилися бачити у відмінностях не перешкоди, а цінність.
Впродовж тижня у комунальному закладі дошкільної освіти № 2 «Журавка» було проведено низку тематичних заходів. Під час занять «Усі ми різні, але рівні» дошкільнята переглянули відео, мультфільми, онлайн-презентації, брали участь у грі-подорожі до «Країни Толерантності», розв'язували інтерактивні завдання, слухали добрі казки та виготовляли символічні «Серця доброти». Активну участь у заходах тижня взяли і батьки, які обговорювали як формувати у дітей емпатію, підтримку та людяність із раннього віку під час онлайн-консультацій, круглого столу «Не будь байдужим» та вебінару з інформаційної безбар’єрності.
Дошкільники закладу № 7 «Червона шапочка» теж долучилися до живої розмови про толерантність, емпатію, прийняття та співчуття під час заняття «Ми різні, але жодний з нас особливий», яке провела практичний психолого закладу Землянуха Оксана Юріївна. Педагоги і батьки вихованців познайомилися із новим електронним ресурсом «Довідник безбар’єрності».
Колектив закладу дошкільної освіти № 9 «Дельфін» об’єднався навколо важливої мети — формування середовища, де кожна дитина відчуває себе прийнятою, зрозумілою й цінною. Практичним психологом закладу було проведено консультації для батьків та педагогів, спрямовані на розуміння потреб дітей з особливостями розвитку, розвиток емпатії та підтримку толерантної поведінки. З вихованцями всіх вікових груп було проведено тематичні заняття в доступній ігровій формі, спрямоване на розвиток емпатії та прийняття різноманітності. Вихованці через історії, вправи та бесіди вчилися розпізнавати емоції, приймати різноманітність, допомагати тим, хто цього потребує.
Проведений національний тиждень безбар’єрності засвідчив, що формувати культуру поваги та доброзичливості потрібно з дошкільного віку і заклади дошкільної освіти формують основу суспільства без упереджень.